Jump to content
New and improved community!
We are a new gaming community that wants to do things differently. Stay tuned to see more projects from us
Come and talk with us!
Join our TeamSpeak and Discord servers to have a chat with our staff or members
        The theme is currently in BETA, stay tuned for future updates

      DARK

      Administrators
      • Content Count

        1,035
      • Avg. Content Per Day

        4
      • Joined

      • Last visited

      • Days Won

        29

      DARK last won the day on March 3

      DARK had the most liked content!

      Community Reputation

      97 Excellent

      About DARK

      • Rank
        DARKZ.RO
      • Birthday 03/06/1998

      Profile information

      • Gender
        Array
      • Location
        Array

      Contact Methods

      • Steam
        Array
      • Skype
        Array

      Recent Profile Visitors

      3,497 profile views
      1. Aproape ca nu ne mai mira nimic cand aflam ca Facebook are probleme de securitate, iar datele noastre nu sunt protejate. Aflam acum ca incepand cu anul 2012, Facebook a stocat anumite parole fara sa le cripteze, adica erau in format text si usor vizibile pe serverele lor. Informatia vine chiar de la un angajat Facebook care a decis sa vorbeasca sub protectia anonimatului. Intre 200 si 600 de milioane de utilizatori Facebook ar fi avut parolele necriptate. Este doar inceputul pentru ca Facebook inca incearca sa afle daca mai sunt alte parole in aceeasi situatie si mai important de atat, de cat timp! Cele mai vechi sunt din 2012. De acum 7 ani! De vina ar fi niste aplicatii care accesau contul Facebook, iar istoricul lor nu era criptat. Mai grav este faptul ca Facebook stie de aceasta problema inca de anul trecut, dar nimeni nu a vorbit despre asta. Vom primi un raport in legatura cu aceasta problema si vom afla atunci mai multe. Sursa:go4it.ro
      2. Ultimul update al lui Messenger aduce o functie noua. Poti raspunde la mesaje folosind un text predefinit, un citat sau o expresie populara. Este interesant, nu m-am gandit niciodata la asta si cred ca o sa prinda. Poti raspunde astfel la orice mesaj, nu la intreg textul. Adica trebuie sa apesi pe textul la care vrei sa raspunzi dintr-o conversatie, astfel incat persoana cu care vorbesti sa stie exact la ce te referi. Functia este deja disponibila pe iOS sau Android daca ati facut ultimul update. sursa:arenait.ro
      3. Noua memorie HBM este din punctul meu viitorul. Avantajele ei sunt numeroase, iar viteza este cel mai important criteriu. Versiunea HMB2E a fost anuntata de catre Samsung si se mai numeste Flashbolt. Aceasta ofera o latime de banda mai mare cu pana la 33% fata de HMB2, adica pana la 410Gb/s. Adica 3.2Gb/s pe fiecare pin daca ne referim la un modul de 16GB. Noua memorie HMB2E va fi integrata in placi video care vor putea atinge chiar si o latime de banda de 800Gb/s, dar si in centre de date, servere sau chiar in paralel cu tehnologia AI. Noua memorie va fi gata ori anul acesta ori anul viitor. sursa:arenait.ro
      4. Game Developers Conference 2019 pare să fi reprezentat o perioadă foarte aglomerată pentru cei de la 505 Games şi studioul finlandez Remedy Entertainment. După confirmarea conform căreia Control, cel mai nou proiect al autorilor seriilor Max Payne şi Alan Wake, urmează să-şi facă apariţia în vara acestui an, paginile de produs ale jocului de pe magazinul Microsoft (eliminate între timp) au dezvăluit data de lansare exactă – 27 august 2019 –, confirmată între timp şi de către Remedy Entertainment. De asemenea, studioul finlandez, alături de NVIDIA, au prezentat un clip de gameplay din Control, fiind demonstrată astfel implementarea efectelor NVIDIA RTX în acest joc: iluminare globală, reflexii şi umbre redate cu ajutorul funcţiilor de ray tracing în timp real. Puteţi viziona întregul clip mai jos. Nu în ultimul rând, publisher-ul 505 Games a confirmat că, asemenea lui Metro Exodus, versiunea pentru PC a jocului Control va fi disponibilă, în exclusivitate, pentru 12 luni, doar prin intermediul Epic Games Store. După expirarea acestei perioade de exclusivitate, Control va fi oferit şi prin alte astfel de magazine. Control va fi lansat pe 27 august 2019, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One şi PC.
      5. Ubisoft a dezvăluit cerinţele de sistem necesare pentru a putea rula, în condiţii optime, noua ediţie remasterizată a jocului Assassin’s Creed III. După cum ne-au obişnuit în ultima vreme, au fost dezvăluite mai multe astfel de configuraţii, atât pentru specificaţiile minime, cât şi pentru cele recomandate pentru mai multe framerate-uri şi rezoluţii. Cerinţe minime (rezoluţie 1080p, detalii grafice Low, 30fps): • OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (doar 64-bit) • Procesor: Intel Core i5 2400 @ 3.1 GHz, AMD FX 6350 @ 3.9 GHz • Memorie RAM: 8GB • Video: NVIDIA GeForce GTX 660, AMD Radeon R9 270X (cu 2GB VRAM şi suport pentru Shader Model 5.0) Sistem recomandat (rezoluţie 1080p, detalii grafice High, 30fps): • OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (doar 64-bit) • Procesor: Intel Core i5 3470 @ 3.2 GHz, AMD FX 8350 @ 4.0 GHz • Memorie RAM: 8GB • Video: NVIDIA GeForce GTX 770 (4GB) sau AMD Radeon R9 280X (3GB) sau mai bun Sistem recomandat 60fps (rezoluţie 1080p, detalii grafice High, 60fps): • OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (doar 64-bit) • Processor: Intel Core i7 3770K @ 3.5 GHz, AMD FX 8350 @ 4.0 GHz • Memorie RAM: 8GB • Video: NVIDIA GeForce GTX 970, AMD Radeon R9 290X Sistem recomandat 4K (rezoluţie 3840x2160, detalii grafice High, 30fps): • OS: Windows 10 (doar 64-bit) • Procesor: Intel Core i7 4790 @ 3.6 GHz, AMD Ryzen 5 1500X @ 3.5 GHz • Memorie RAM: 8GB • Video: NVIDIA GeForce GTX 1070 sau Radeon RX Vega56 sau mai bun Pe lângă tot conţinutul suplimentar lansat pentru varianta iniţială a jocului, Assassin’s Creed III Remastered va include îmbunătăţiri grafice precum posibilitatea de a juca în rezoluţie 4K (cu High Dynamic Range), texturi de rezoluţie înaltă, noi modele pentru personaje sau un nou sistem de iluminare bazat pe Physically Based Rendering. În pachet va fi inclusă şi o remasterizare completă pentru Assassin’s Creed Liberation, care va beneficia de acelaşi tratament grafic. Assassin’s Creed III Remastered va fi lansat pe 29 martie 2019, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One şi PC, deţinătorii Season Pass-ului pentru Assassin’s Creed Odyssey urmând să-l primească în mod gratuit. O versiune pentru Nintendo Switch va fi de asemenea lansată pe 21 mai 2019. sursa go4it.ro
      6. Colegii de la PC Master Race Latinoamerica au publicat o serie de imagini şi capturi de gameplay din versiunea de review pentru PC a jocului Sekiro: Shadows Die Twice. Imaginile au fost realizate folosind setările grafice de calitate maximă din joc (mai puţin Depth of Field şi Motion Blur), la rezoluţie 4K (3840x2160), în timp ce gameplay-ul a fost capturat la 60 de cadre pe secundă folosind o placă video NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti (atenţie însă la spoilere!). Am selecţionat câteva dintre imagini în galeria de mai jos, colecţia completă a celor de la PC Master Race Latinoamerica fiind disponibilă aici. Sekiro: Shadows Die Twice urmează să fie lansat mâine, 22 martie 2019, în ediţii pentru PlayStation 4, Xbox One şi PC. sursa:go4it.ro
      7. 2019 se anunţă drept un an de tranziţie pentru industria jocurilor video, companii importante precum Sony Interactive Entertainment (părinţii consolelor PlayStation) sau Electronic Arts anunţând că fie renunţă în întregime să participe la Electronic Entertainment Expo (E3) 2019, fie nu vor mai susţine tradiţionalele conferinţe de presă cu această ocazie. Şi, chiar dacă alţi jucători mai mici sau mai mari, precum Microsoft sau Devolver Digital, au confirmat totuşi că vor fi prezenţi la E3 2019, inclusiv cu obişnuitele conferinţe de presă, situaţia pare mai cenuşie ca oricând pentru organizatorii celui mai mare eveniment de gaming al anului. Din fericire, Bethesda vine să dea o mână de ajutor relevanţei E3-ului din acest an, confirmând că, pentru al cincilea an consecutiv, va participa la eveniment şi va susţine şi obisnuita sa  conferinţă de presă. Conferinţa de presă a celor de la Bethesda organizată cu ocazia E3 2019 se va desfăşura în Los Angeles, pe 10 iunie 2019, începând cu ora 2:30 dimineaţa (conform orei României). O veste bună pentru fanii din ţara noastră, care nu mai trebuie să stea nedormiţi o noapte întreagă sau să-şi seteze alarme mult prea matinale pentru a urmări această conferinţă (în anii trecuţi, Bethesda îşi susţinea evenimentul în jurul a 5 dimineaţa, ora României). Momentan cei de la Bethesda au confirmat că, în cadrul acestei prezentări, vom avea ocazia să aruncăm o privire amanunţită la noul DOOM Eternal (probabil că vom afla şi data de lansare a acestuia). Cel mai probabil însă, publisher-ul va veni şi cu alte surprize. Conferinţa de presă Bethesda de la E3 2019 va putea fi urmărită pe 10 iunie 2019, de la 2:30 dimineaţa (ora României) sursa:go4it.ro
      8. Warner Bros. Interactive Entertainment şi Nerdist continuă mini-seria numită “The Science of Mortal Kombat”, cel de-al treilea episod propunându-şi să recreeze cea de-a doua fatalitate a lui Sub-Zero din Mortal Kombat 11, în care aceasta foloseşte un topor imens din gheaţă pentru a-şi decapita oponentul. Show-ul este prezentat de Kyle Hill, gazda emisiunii “Because Science”, şi Allen Pan, protagonistul canalului de YouTube “Sufficiently Advanced”, specializat în experimente ştiinţifice. Pe parcursul acestei mini-serii, cei doi încercă să reproducă în viaţa reală câteva dintre mişcările speciale ale personajelor din jocurile Mortal Kombat, ajutaţi fiind de invitaţi speciali precum campionul UFC Daniel Cormier sau CM Punk, fost campion WWE. Mortal Kombat 11 va avea o poveste bazată pe manipularea timpului, în centrul căreia se va afla Kronika, primul boss feminin din istoria seriei Mortal Kombat, o zeitate capabilă să controleze scurgerea timpului.. Producătorii se laudă cu un nou motor grafic, iar modul Story, atât de apreciat în titlurile precedente ale seriei, va reveni şi în MK11, în timp ce jucătorii îşi vor putea crea propriile variaţii de personaje, personalizandu-şi astfel luptătorii preferaţi din serie. Evident, la acest capitol, vom avea parte şi de personaje clasice din serie, precum Scorpion, Raiden, Sonya Blade, Johnny Cage, Sub-Zero, Baraka, Skarlet, Kano, Jade sau Kabal dar şi de luptători noi precum Geras, aliat al lui Kronika, capabil, la rândul său, să manipuleze nisipurile timpului. Mortal Kombat 11 va fi lansat pe 23 aprilie 2019, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One şi PC. Jocul urmează să-şi facă apariţia şi într-o versiune pentru Nintendo Switch.
      9. Îi mai tineţi minte pe Rovio Entertainment şi al lor joc-fenomen Angry Birds? Ceea ce la un moment dat ameninţa să atingă popularitatea personajelor Disney (ba chiar a existat un film de lung metraj Angry Birds) a căzut, în ultimii ani, într-un evident con de umbră, chiar şi publicul amator de jocuri mobile migrând către titluri mai avansate. Cei de la Rovio sunt hotărâţi să continue însă alături de păsăroii furioşi, după lansarea unei versiuni VR pentru Oculus Rift şi HTC Vive urmând şi Angry Birds AR: Isle of Pigs, o versiune bazată pe conceptul de augmented reality ce urmează să-şi facă apariţia pentru dispozitivele mobile de la Apple. Mai exact, folosind Apple ARKit, mediul de joc este proiectat peste o suprafaţă plată (precum o masă), jucătorii privind acţiunea din perspectiva telefonului, care va juca şi rolul catapultei prin care sunt lansate nelipsitele păsări furioase ale seriei. De altfel, trailer-ul de mai jos este elocvent în privinţa modului în care va arăta şi se va juca Angry Birds AR: Isle of Pigs. După cum ne-au obişnuit deja cu jocurile de acest tip, Rovio Entertainment, în parteneriat cu Resolution Games, vor oferi Angry Birds AR: Isle of Pigs în mod gratuit pe AppStore, jocul urmând, mai mult ca sigur, să includă microtranzacţii. Angry Birds AR: Isle of Pigs poate fi precomandat prin intermediul AppStore, urmând să fie lansat în primăvara acestui an (data preconizată: 11 aprilie 2019). Cel puţin pentru viitorul apropiat, jocul va fi disponibil în exclusivitate pentru dispozitivele Apple, de la iPhone 6s în sus. sursa;go4it.ro
      10. După cum au promis, cei de la Google s-au folosit de Game Developers Conference 2019 pentru a confirma intrarea companiei în industria jocurilor video. Alţi concurenţi fie folosesc soluţii hardware pentru a oferi servicii legate de gaming (cum ar fi producătorii de console Sony, Microsoft sau Nintendo), fie utilizează o platformă deschisă (precum PC-ul) pentru a încerca să-şi impună propriile soluţii de distribuţie digitală (Steam, Epic Games Store etc.). În schimb, Google a pus la punct, după cum indicau toate indiciile şi zvonurile apărute până acum, o soluţie de game streaming – Google Stadia –, ce va funcţiona indiferent de hardware-ul pe care clienţii îl vor folosi pentru a accesa acest serviciu. CUM FUNCŢIONEAZĂ GOOGLE STADIA? În viziunea celor de la Google, iubitorii de jocuri nu trebuie să fie legaţi de anumite platforme hardware, iar accesul la jocurile preferate poate fi realizat prin orice dispozitiv conectat la Internet, capabil să ruleze browser-ul companiei, foarte popularul Chrome. Închipuiţi-vă că urmăriţi un clip de gameplay pe YouTube, însă comenzile pe care le execută personajul principal sunt realizate de voi, din faţa ecranului pe care se derulează aceste secvenţe, trimise apoi către infrastructura celor de la Google, unde sunt procesate de hardware specializa Bineînţeles, acest gen de soluţii au mai fost încercate, cu rezultate nu atât de fericite (precum defunctul OnLive), sau ceva mai îmbucurătoare (PlayStation Now sau GeForce Now), fără a fi adoptate însă în masă. Cauza? Calitatea fluxului video rezultat nu se ridica la nivelul celei aferente unui joc rulat local, pe propriul hardware, iar timpul de răspuns este prea mare, făcându-şi apariţia întârzieri perceptibile între comenzile date de utilizator şi acţiunile redate pe ecran. Google promite să rezolve însă aceste neajunsuri, punând la dispoziţie întreaga infrastructură şi expertiză a companiei în domeniul online, îmbunătăţită prin folosirea unei suite noi de hardware dedicat, despre care vom vorbi în detaliu un pic mai târziu. Evident, utilizatorul normal nu ar trebui să-şi bată capul cu aceste detalii, atât timp cât nu el plăteşte pentru acest hardware şi nu trebuie să-l deţină pentru a se bucura de Google Stadia. Totuşi, desi Google se bate cu pumnul în piept că oricine poate avea acces la acest serviciu, lucrurile nu stau tocmai aşa. Mai corectă ar fi fost o exprimare de genul “oricine deţine un PC, laptop sau Chromebook cu acces la browser-ul Chrome, un telefon mobil sau o tabletăbazate pe Android, cum ar fi cele din seria Pixel, sau un dispozitiv de tip Chromecast pentru TV-uri”. Cu alte cuvinte, chiar dacă Google promovează Stadia drept o soluţie destinată tuturor, independentă de hardware, posesorii de soluţii iOS (precum telefoanele iPhone sau tabletele iPad) sunt excluşi, chiar dacă dispozitevele lor pot rula Chrome. Momentan, vom încerca să ne concentrăm pe aspectele pozitive ale Google Stadia: operaţiunile obişnuite deja pentru gamerii din ziua de azi, precum download-ul jocurilor, instalările de update-uri sau DLC-uri, devin istorie odată cu adoptarea unui astfel de serviciu. Utilizatorii vor avea acces instantaneu la jocul dorit, fără să-şi bată capul sau să piardă timpul cu astfel de paşi suplimentari. De asemenea, un joc rulat prin intermediul Google Stadia pe un anumit dispozitiv (să zicem un TV cu Chromecast), poate fi continuat direct pe alte device-uri compatibile (cum ar fi un laptop sau un smartphone) şi vice-versa. Şi în privinţa calităţii stream-ului video Google vine cu veşti îmbucurătoare. În cadrul beta test-ului desfăşurat în ultima parte a anului trecut – sub denumirea Project Stream – participanţii au putut incerca Assassin’s Creed Odyssey la un nivel calitativ acceptabil pentru standardele din ziua de azi: fluxul video era redat în rezoluţie 1080p, cu un framerate de 60 de cadre pe secundă. Ei bine, pentru varianta finală a serviciului Stadia, Google îşi propune să ofere streaming în rezoluţie 4K (3840x2160), la 60 de cadre pe secundă, cu suport pentru HDR (High Dynamic Range). Iar în viitor, Stadia va beneficia de un upgrade către rezoluţia 8K şi 120fps. Şi totuşi, de ce fel de conexiuni la Internet vom avea nevoie pentru a beneficia de acest nivel calitativ promis de Google? Momentan, compania nu a dezvăluit astfel de detalii, existând însă indicii că Stadia va necesita măcar o conexiune de 15Mbps (puţin sub 2MB/s) pentru a funcţiona corespunzător, iar, în acest caz extrem, fluxul video va fi livrat doar în rezoluţie 720p. ŞI TOTUŞI, CARE SUNT SECRETELE HARDWARE DIN SPATELE STADIA? Am stabilit deja că Google Stadia va rula pe o gamă extinsă de dispozitive, fără a fi neapărată nevoie de hardware specializat, dedicat jocurilor video. Mai mult, cei care vor accesa Stadia prin intermediul unui PC sau al unui laptop cu port-uri USB îşi vor putea folosi propriile controllere, fie ele de Xbox One, PlayStation 4 sau PC, precum şi tradiţionalele mouse şi tastatură acolo unde va fi cazul. Ce te faci însă cu cei care preferă experienţa oferită de Stadia pe un TV cu Chromecast? Special pentru această categorie de public, dar şi pentru jucătorii mai pretenţioşi, Google a dezvoltat un controller propriu pentru Stadia, ce urmează să fie disponibil în trei culori. Deşi la prima vedere acest controller aduce aminte de omoloagele sale de pe console, având o dispunere similară pentru butoane, stick-uri şi D-Pad, soluţia celor de la Google beneficiază de anumite particularităţi. La fel ca în cazurile corespondentelor pentru Nintendo Switch sau PS4, şi gamepad-ul conceput de Google va include un buton dedicat efectuării de capturi din jocuri, precum şi un alt buton prin intermediul căruia va putea fi apelat asistentul vocal Google, controller-ul fiind dotat şi cu un microfon. O altă particularitate a controller-ului dezvoltat de Google este modul în care acesta “comunică” cu jocurile, prin intermediul unei conexiuni Wi-Fi. Mai exact, conform celor de la Google, gamepad-ul se conectează direct, prin Wi-Fi, la infrastructura lor online, şi nu la dispozitivul prin intermediul căruia jucătorul accesează serviciul Stadia. Astfel, o parte din lag-ul cauzat de comunicarea cu un device intermediar este eliminată, reducându-se problematicul timp de răspuns. Şi totuşi, chiar dacă simplul utilizator nu va trebui să-şi bată capul cu achiziţionarea vreunei soluţii hardware dedicate, asta nu înseamnă ca jocurile redate prin intermediul Google Stadia vor rula… prin magie. Google a pus la punct o platformă hardware ce va fi integrată în data centre-urile companiei de pe tot globul, special concepută pentru a deservi acest nou serviciu. La baza acesteia va sta un procesor x86 personalizat, tactat la 2.7GHz, cu suport pentru Hyperthreading, acompaniat de un cip video dezvoltat de AMD, dotat cu 56 de compute units capabile de o putere de procesare echivalentă cu 10,7 TFLOPS (faţă de numai 6 pentru Xbox One X sau 4,2 în cazul lui PS4 Pro). Acestea vor fi complementate de un total de 16GB de memorie RAM în format HBM2, ce vor fi disponibili atât pentru sistem, cât şi pentru cipul video. Interesant este faptul că nici Google, nici AMD nu au menţionat folosirea vreunei arhitecturi noi pentru acest cip video, toate specificaţiile tehnice oferite până acum indicând că ar fi vorba despre o versiune supratactată a modelului Vega 56 deja existent. Totuşi, pasionaţii de cifre nu ar trebui să-şi facă mari probleme în privinţa performanţei, configuraţia hardware fiind special aleasă pentru a nu îngrădi “posibilităţile de exprimare” ale producătorilor, la nevoie, hardware-ul dedicat pentru Stadia putând fi folosit şi în configuraţii multi-GPU (caz în care se poate atinge un nivel al efectelor grafice şi mai ridicat). De asemenea, nu vor exista limitări legate de spaţiu folosind Google Stadia, dezvoltatorii având posibilitatea de a accesa petabytes de date pentru a-şi acomoda jocurile (un petabyte este egal cu 1024 de terabytes). CE DIFERENŢIAZĂ GOOGLE STADIA DE ALTE SOLUŢII SIMILARE? Şi totuşi, deşi am adus în discuţie câteva particularităţi interesante, la prima vedere Google Stadia pare doar un alt serviciu de game streaming din cloud, în mare parte similar cu oferta concurenţei. Ce va diferenţia cu adevărat soluţia Google Stadia de alte experienţe alternative? Ei bine, Google promite o integrare a Stadia cu YouTube, de departe cel mai popular serviciu de partajare a clipurilor video de pe Internet, inclusiv a celor ce includ gameplay din jocuri. Pentru început, întreaga procesare realizându-se pe hardware-ul dedicat din data centre-urile celor de la Google, nu jucătorul (sau dispozitivul acestuia) este cel nevoit să realizeze operaţiunea de live stream, în cazul în care se doreşte acest lucru. Serverele Google pur şi simplu pot trimite un al doilea flux video, identic cu cel primit de jucător, către YouTube, cei interesaţi având posibilitatea de a privi astfel sesiunile de joc ale prietenilor. Mai mult, privitorul unui astfel de live stream de gaming pe YouTube, în cazul în care jocul pe care îl urmăreşte l-a convins, poate decide să-l încerce la rândul său prin Stadia, direct din interfaţa YouTube. Mai mult, prin Stadia, Google atacă direct şi pozitia ocupată de Twitch, creatorii de conţinut având posibilitatea de a pune la punct oportunităţi pentru a juca alături de privitorii lor (cum ar fi turnee sau sesiuni multiplayer organizate pe principiul “cel mai bun ramane la masă”), întreaga experienţă putând fi transmisă în direct pe YouTube. Nu în ultimul rând, pentru Stadia, Google a pus la punct şi un alt sistem de sharing, numit State Share, ce are la bază partajarea unui simplu link prin orice mijloc de comunicare modern, fie el Messenger, WhatsApp, e-mail etc. Astfel, un utilizator de Stadia poate salva poziţia şi statusul exact al jocului pe care îl rulează sub forma acestui link, pe care îl poate împărtăşi cu prietenii, iar cei care accesează acest link pot continua jocul fix din momentul salvat iniţial. Aminteam mai devreme că Google a dotat propriul controller cu un buton special dedicat pentru Google Assistant, precum şi cu un microfon pentru comenzi vocale. Astfel, în cazul în care vă blocaţi într-un anumit joc şi nu ştiţi cum să progresaţi, prin simpla folosire a asistentului vocal Google puteţi accesa soluţii, tips and ticks sau walkthrough-urideja existente pe YouTube. Infrastructura online de care beneficiază cei de la Google se va face simţită şi în alt domeniu critic pentru o astfel de platforma: multiplayer-ul. Astfel, având în vedere că jocurile nu mai rulează local pe consolele sau PC-urile utilizatorilor, ci direct pe serverele celor de la Google, conexiunile în ceea ce priveşte sesiunile multiplayer online vor fi mult mai eficiente. De asemenea, fiind vorba de fluxuri video livrate de Google către clienţi, puterea hardware locală nu va mai influenţa posibilitatea de a aborda un joc în multiplayer local split-screen (sau, mai bine zis, lipsa acesteia). Cele două (sau mai multe) sesiuni de joc vor fi procesate individual de data centre-urile Google, iar fluxurile video vor fi trimise către acelaşi dispozitiv pe care joacă doi sau mai mulţi jucători. De asemena, Google Stadia va oferi suport şi pentru multiplayer-ul online cross-platform, în cazurile utilizatorilor ce preferă să joace alături de prietenii care folosesc alte platforme de gaming. JOCURI, SUPORT SOFTWARE ŞI EXCLUSIVITĂŢI? După cum ne-au învăţat atâţia ani în care am urmărit îndeaproape această industrie, nu puterea brută a unei platforme sau facilităţile sale suplimentare i-au determinat acesteia succesul, ci suportul software primit din partea producătorilor: jocurile propriu-zise, mai exact. Google par să se fi pregătit temeinic în acest domeniu, angajând figuri marcante ale industriei: Phil Harrison (ex-Microsoft, ex-Sony Computer Entertainment, ex-Atari) şi Jade Raymond (ex-Electronic Arts, ex-Ubisoft) ocupa acum funcţiile de vicepresedinti ai companiei. Astfel, şi graţie relaţiilor celor doi, Google Stadia va beneficia de susţinerea unora dintre cei mai mari jucători din industrie: atât Epic Games, prin intermediul Unreal Engine, cât şi Unity, prin suita de unelte oferite, vor include de acum suport nativ pentru platforma Google. De asemenea, jocurile pentru Stadia vor folosi standardul deschis Vulkan(urmaş al bătrânului OpenGL), deja adoptat de o serie de jocuri pentru PC. Alte unelte third party folosite în mod uzual de jocuri, cum ar fi rutinele Havok, dedicate reproducerii fizicii în timp real, vor primi de asemenea suport pentru Google Pe lângă parteneriatul cu Ubisoft, materializat deja prin includerea jocului Assassin’s Creed Odyssey în sesiunea de beta test a acestui serviciu, pe scena celor de la Google a fost prezent şi Marty Stratton de la id Software, care a confirmat că viitorul DOOM Eternal va fi disponibil şi prin intermediul Google Stadia, unde va rula în rezoluţie 4K şi 60 de cadre pe secundă. Din păcate, cei de la Google au fost extrem de secretoşi în privinţa altor parteneri sau titluri ce-şi vor face simţită prezenţa pe serviciul lor de game streaming. În schimb, a fost dezvăluit Stadia Games and Entertainment, propriul departament al companiei dedicat susţinerii acestei noi platforme. Condusă chiar de Jade Raymond, această divizie a Google va realiza jocuri exclusive pentru Google Stadia şi va intermedia parteneriate cu alţi producători menite să aducă titlurile acestora în cadrul noului serviciu de streaming. CÂT COSTĂ GOOGLE STADIA, CÂND SE LANSEAZĂ ŞI UNDE? Din păcate, răspunsurile pentru toate aceste întrebări nu vor fi încurajatoare, mai ales pentru gamerii din România care sperau să încerce noul serviciu Google. Pe parcursul întregii prezentări, cei de la Google nu au făcut nici măcar o referinţă la modalitatea prin care Stadia urmează să fie monetizat. Vom avea parte de un abonament lunar ce include acces la o colecţie cuprinzătoare de jocuri? Va trebui să plătim individual pentru fiecare titlu în parte? Momentan, nu se ştie. Ce au confirmat însă cei de la Google este că noul serviciu de game streaming Stadia va fi lansat în 2019, însă doar în anumite regiuni de pe glob. Mai exact, Google Stadia va fi disponibil, în primă fază, doar în Statele Unite ale Americii, Canada, Regatul Unit al Marii Britanii şi câteva ţări din Europa, printre care nu se numără România. Astfel, deşi multe dintre elementele legate de acest nou serviciu sunt capabile să genereze un oarecare interes, rămân totuşi mult prea multe semne de întrebare legate de Google Stadia (Cât va costa? Când va fi disponibil în regiunea noastră? Ce jocuri, exclusive sau nu, se vor regăsi în oferta sa?), care ne impiedică, deocamdată, să fim foarte entuziaşti în privinţa viitorului acestei platforme. sursa:go4it.ro
      11. Luna trecută, Google a dezvăluit ca va susţine o conferinţă de presă importantă pe 19 martie 2019, începând cu 19:00 (ora României), în cadrul Game Developers Confernce 2019. Întreaga transmisie a acestui eveniment poate fi urmărita mai jos, în direct. Google a promis că “totul va fi dezvăluit” în cadrul acestui eveniment, existând numeroase indicii deja conform cărora realizatorii celui mai popular motor de căutare din lume lucrează la o nouă tehnologie de game streaming. Cu nume de cod Yeti, aceasta ar urma să stea la baza unui serviciu bazat pe abonament lunar ce va rula pe dispozitivele Chromecast sau pe o eventuală consolă livrată de Google. Mai mult, se pare că Google a găzduit întâlniri cu numeroşi producători şi în cadrul GDC 2018 şi E3 2018 pentru a se asigura că aceste companii vor susţine această nouă platforma. Ba chiar se zvoneşte că Google ar fi achiziţionat şi o serie de jucători importanţi din industrie, în încercarea de a dobândi conţinut exclusiv pentru viitoarea sa platformă. Un indiciu in acest sens ar fi recenta numire a lui Jade Raymond (ex-Electronic Arts, ex-Ubisoft) în poziţia de vicepreşedinte al întregii companii Google.
      12. Ştim deja că Sony Interactive Entertainment şi Bend Studio au confirmat faptul că dezvoltarea lui Days Gone a fost finalizată, jocul urmând să fie lansat la timp, la finele lunii aprilie a acestui an. Ei bine, la fel ca în cazul titlurilor anterioare publicate de Sony în exclusivitate pentru propria consola PlayStation 4, producătorii au dezvăluit că şi Days Gone va include un Photo Mode avansat. Astfel, cei care doresc să-l captureze în fotografii pe protagonistul Deacon St. John în sălbăticia din Oregon o vor putea face, ajutaţi fiind de o sumedenie de opţiuni precum aplicarea de expresii faciale, posibilitatea de a folosi diferite cadre, logo-uri, 18 preset-uri de filtre, ajustarea setărilor de Field of View, distanţă de focalizare, aperture, film grain, precum şi un mod avansat de manipulare a imaginilor rezultate, unde vor putea fi ajustaţi parametri precum bloom, color grading sau color depth grading. De altfel, screenshot-urile pe care le puteţi admira în cadrul acestui articol au fost realizate folosind acest Photo Mode din Days Gone. Acţiunea din Days Gone are loc la doi ani de la o pandemie globală care a ucis majoritatea populaţiei, transformând milioane de supravieţuitori în ceea ce producătorii numesc Freakers, creaturi fără gândire proprie, care se deplasează, acţionează şi se hrănesc în grupuri mari. Protagonistul Deacon St. John, membru al găştii de motociclişti Mongrels, este un vânător de recompense care preferă să-şi asume numeroase riscuri în detrimentul vieţii relativ liniştite oferite de taberele în care trăiesc ultimii oameni neafectaţi de boală. De altfel, Go4games este singura publicaţie din România care a publicat un preview amănunţit al jocului, bazat pe testarea unei versiuni preliminare de Days Gone. Days Gone este aşteptat pe 26 aprilie 2019, în exclusivitate pentru PlayStation 4. sursa:go4it,.ro
      13. Activision a lansat un trailer extins pentru Sekiro: Shadows Die Twice, cel mai recent joc al studioului japonez From Software, autor al deosebit de apreciatei serii Dark Souls. Secvenţele de mai jos trec în revistă aproape toate elementele jocului, plecând de la poveste şi trecând prin mai multe aspecte ale gameplay-ului din Sekiro: Shadows Die Twice. https://www.youtube.com/watch?v=LnhVKot3Mwc Astfel, Sekiro: Shadows Die Twice este un action/adventure third person single player, ce beneficiază de anumite elemente RPG. Jucătorii vor intra în pielea unui războinic din Japonia medievală, însărcinat cu protecţia unui tânăr nobil, răpit chiar sub ochii săi. Eroul îşi pierde unul dintre braţe, acesta urmând să fie înlocuit, pe parcursul jocului, cu o proteză ce incorporează o serie de unelte vitale pentru un ninja, cum ar fi un grappling hook, un topor, shuriken-uri şi multe altele. Iar acestea se vor dovedi deosebit de utile în timpul luptelor, unde Sekiro, protagonistul supranumit şi Lupul cu un singur braţ, va avea de înfruntat numeroşi inamici şi boşi. Precedentele titluri ale celor de la From Software ne-au învăţat că niponii preferă sistemele de luptă complexe, ce imbină tactica cu nevoia de a reacţiona cat mai rapid, iar Sekiro: Shadows Die Twice nu va face excepţie de această filosofie de design. Moartea nu înseamnă însă şi finalul pentru eroul jocului, care poate reveni din morţi o singură dată, pierzându-şi însă din abilităţi. În anumite condiţii însă, cum ar fi uciderea stealth a unui inamic, Sekiro îşi poate redobândi abilitatea de a reveni din morţi. Sekiro: Shadows Die Twice este realizat sub bagheta lui Hidetaka Miyazaki, responsabil şi pentru seria Dark Souls sau Bloodborne, şi urmează să fie lansat pe 22 martie 2019, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One şi PC (Steam).
      14. Prin intermediul contului oficial de Twitter al seriei Mortal Kombat, Warner Bros. Interactive Entertainment şi NetherRealm Studios au publicat programul complet al viitoarei sesiuni beta dedicate jocului Mortal Kombat 11. În cazul jucătorilor din România, beta-ul Mortal Kombat 11 va începe miercuri, 27 martie 2019, la ora 17:00 şi se va încheia luni, 1 aprilie, la ora 9:59. Conform promisiunilor venite din partea producătorilor, pe parcursul acestei sesiuni beta, jucătorii vor putea testa mai mulţi luptători decât au fost prezenţi în Stress Test-ul ce s-a desfăşurat weekend-ul trecut, numai în Statele Unite ale Americii (în această ediţie au fost disponibili doar Scorpion, Skarlet şi Baraka). Pentru a dobândi acces la beta-ul pentru Mortal Kombat 11, doritorii trebuie să plaseze o precomandă pentru jocul celor de la NetherRealm Studios, sesiunea de testare urmând să se desfăşoare exclusiv pe consolele PlayStation 4 şi Xbox One. Mortal Kombat 11 va fi lansat pe 23 aprilie 2019, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One şi PC. Jocul urmează să-şi facă apariţia şi într-o versiune pentru Nintendo Switch. sursa:go4it.ro
      15. După anunţarea controversatului Diablo Immortal, cei de la Activision Blizzard îşi continuă colaborarea cu giganţii din China printr-un parteneriatul cu Tencent, dezvăluind Call of Duty: Mobile, un nou joc al seriei destinat exclusiv dispozitivelor mobile bazate pe sistemele de operare Android şi iOS. Lansat deja în China sub denumirea Call of Duty: Legends of War, Call of Duty: Mobile este titlul oficial sub care jocul se va regăsi pe pieţele din America de Nord, America de Sud, Europa şi alte teritorii. Call of Duty: Mobile va fi disponibil în mod gratuit, în regim Free-to-play (cu microtranzacţii), jocul propunându-şi să aducă “sub acelaşi acoperiş” hărţi, moduri de joc, arme şi personaje din toate titlurile seriei lansate până acum, inclusiv din subseriile Black Ops şi Modern Warfare. Dezvoltat de studioul Timi (ce aparţine celor de la Tencent), Call of Duty: Mobile va oferi o sumedenie de moduri de joc competitive (precum Team Deathmatch, Search and Destroy şi Free-For-All), ce se vor desfăşura pe hărţi familiare fanilor (Nuketown, Crash, Hijacked şi multe altele). Pe măsură ce vor avansa în nivel, jucătorii vor putea debloca personaje cunoscute ale seriei Call of Duty, arme, abilităţi de tip scorestreaks şi echipamente pentru personalizarea loadout-urilor. Ca fapt divers, Call of Duty: Mobile este dezvoltat folosind motorul grafic Unity dedicat dispozitivelor mobile, pe lângă multiplayer-ul competitiv clasic, producătorii promiţând şi noi moduri de joc, ce urmează să fie dezvăluite în curând. Cei care doresc să urmărească îndeaproape lansarea lui Call of Duty: Mobile se pot înscrie pe “listele de aşteptare” pentru Adroid şi pentru iOS. Cei înscrişi vor primi acces la sesiunea publică de testare beta, ce urmează să se desfăşoare în anumite regiuni în vara lui 2019. sursa:go4it.ro



      ×
      ×
      • Create New...